Wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy nie będzie można skorzystać z oferty „Tani bilet”. Wcześniej spółka Przewozy Regionalne zaprzestała honorowania biletów okresowych na pociągi TLK, wydanych ze zniżkami 70%, 80% i 99%. Jednak wraz z wejściem nowego rozkładu jazdy pociągów przewoźnik zapowiada wprowadzenie nowej oferty promocyjnej.
W ciągu 2013 r. spółka Przewozy Regionalne zmniejszyła liczbę ofert obniżających koszty przejazdu. W ruchu regionalnym nie można już kupić m.in. „Biletu sąsiedzkiego”, na podstawie którego można podróżować do najbliższej stacji za stałą cenę 3 zł. Z ofert przydatnych przy dalszych podróżach różnymi przewoźnikami znikną także „Bilet plus”, którego można było dokupić do biletu obowiązującego w dni wolne od pracy („Bilet weekendowy” i „Bilet podróżnika”) w pociągach PKP Intercity.
Jak wyjaśnia „Rynkowi Kolejowemu” Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych, zmniejszenie liczby ofert promocyjnych jest związana z modyfikacją ich katalogu. Ponadto wiele ulg handlowych obowiązuje tylko przez ograniczony czas.
- Cechą charakterystyczną wielu promocji - nie tylko naszych, ale również tych wprowadzanych przez wielu producentów i usługodawców - są ograniczone ramy czasowe ich funkcjonowania – podkreśla Michał Stilger.
Od 15 grudnia nie będzie można już kupić „Taniego biletu”, pozwalającego obniżyć koszty podróży pociągami dalekobieżnymi oraz autobusami uruchamianymi przez przewoźnika. Jednak jak zapowiada rozmówca „Rynku Kolejowego”, niebawem zacznie obowiązywać nowa oferta.
- Wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy wprowadzimy nową ofertę, która pozwoli obniżać koszty podróżowania pasażerom korzystającym z pociągów Interregio i Interregio busów. Będzie się ona opierała na modelu stosowanym przez wielu przewoźników autobusowych i lotniczych – podaje rozmówca „Rynku Kolejowego”.
Od dnia 15 listopada tego roku Przewozy Regionalne zaprzestały także honorowania biletów okresowych na pociągi TLK, w także wydanych ze zniżkami 70%, 80% i 99%. Jak informuje Michał Stilger decyzja ta była podyktowana „zmianą polityki handlowej drugiej strony umowy”.